ERFARINGER MED CANON EOS 600D, ANYONE?

I og med at jeg skal gifte meg i august, vurderer jeg sterkt å gå til anskaffelse av et nytt kamera. Må jo dokumentere absolutt alt i den anledning... Jeg er vel en såkalt nybegynner, med lite fotoerfaring - men jeg er villig til å lære meg det som trengs!

Lurer derfor på om noen har erfaringer med dette kameraet (Canon EOS 600D), eller tips til andre kamera i samme prisklasse? I så fall er jeg evig takknemlig!

Stikkord:

30 kommentarer

intime

14.07.2012 kl.14:35

Søskenbarnet mitt anbefalte det til meg, og jeg vet det er ganske bra. Har lyst på det selv!! Men det er et bra nybegynner/proff kamera. Du finner masse om kameraet på internett!:)

Ida & Marie

14.07.2012 kl.14:37

Vi har canon eos 1100 D og det er veldig bra !

Anine

14.07.2012 kl.14:37

Hei (: Jeg har ikke dét kameraet, men har 550D, som nok er formodellen. Jeg er kjempefornøyd med mitt kamera i allefall! Og antakelig et av de beste amatørspeilrefleksene du får tak i, så da er nok 600D minst like bra, ettersom det kom etter (: Om du vil se bilder jeg har tatt med mitt kamera, så ligger det noen på bloggen min (:

Katrine

14.07.2012 kl.14:38

heihei :)

Jeg har canon eos 400D.

Det er litt vanskelig og forklare hvordan man gjør det, men eneste viktige du trenger er at du må få fokus på det du skal ta bilde av! :')

Linda

14.07.2012 kl.14:39

Det kameraet er veldig bra, men vil du ha et som er like bra, bare billigere, bør du velge canon eos 550D, det er det jeg har ;-)

INGER H.

14.07.2012 kl.14:41

intime: Ja, jeg sitter å søker på tester på nettet nå, for å se om jeg blir klokere!

lilleanni

14.07.2012 kl.14:42

Det kameraet er best best best! Gått ned i pris siden jeg kjøpte det for et år siden, men angrer ikke et sekund. Verdt hele pakka!

Benedikte

14.07.2012 kl.14:42

Hei! Jeg har selv Canon EOS 600D, og etter min mening er det et helt supert kamera å ha på lur om det skulle være slike anledninger. Et pluss er at du også kan filme i HD! Kameraet tar realistiske og vakre bilder, og det er et kamera jeg anbefaler sterkt til nybegynnere ettersom du da har et bra og ikke så altfor avansert kamera livet ut. Finnes også masse flotte linser hvis du skulle tenke deg lyse og vakre bilder og. Synes også det at man kan ta ut skjermen hvis man føler for det, og når som helst bare rotere den og sette den inn er et pluss! Har masse nyttige innstillinger der hvor du kan stille både det ene og det andre. Anbefaler deg forresten fotokurs om du skulle ønske læring om ISO og lignende. Lykke til! :-)

INGER H.

14.07.2012 kl.14:43

Ida & Marie: Ok, takk! Ser ut som bildene blir veldig bra med 1100!

INGER H.

14.07.2012 kl.14:44

Anine: Ja, det er formodellen. Hører at de er ganske like faktisk, at det ikke er så stor forskjell på resultatet, men at den største fordelen er den utfellbare skjermen...

INGER H.

14.07.2012 kl.14:44

Katrine: Satser på at jeg klarer å lære meg det viktigste etter hvert!

INGER H.

14.07.2012 kl.14:44

Linda: Ja, jeg vurderer det sterkt!

Ida & Marie

14.07.2012 kl.14:44

De blir veldig brae :)

Gina

14.07.2012 kl.14:45

Har sjølv Canon camera ganske likt canon eos 600D.

Eg tar bilde ofte så har vel ein god del erfaring så her er mine tips :

1. Se på alternativ bildene og stil den inn etter vilke type bilde du skal ha (Bilde i fart, ansiktsportrett, blomster, landområde osv.)

2. Øv deg på å sette bilder i zoom og fokus

Det er 2 nyttige tips i tillegg anbefaler eg at du ser disse videoene her : http://www.youtube.com/watch?v=fpfbWXyLUFw og http://www.youtube.com/watch?v=v4Qgr7olB8U

rwjfoto

14.07.2012 kl.14:47

Ta gjerne turen innom min blogg å se! Kan gi deg en fin forklaring om du kan kontakte meg på mail evt. igjennom min egen blogg, er på reise nå så vanskelig å skrive, men hjelper deg gjerne :)

Helene

14.07.2012 kl.14:48

Jeg bruker canon eos 600D :-) Utrolig bra kamera, med kun en negativ ting - det har ikke autofokus når du filmer! Det er ikke noe stort problem, men etter lang tid med kameraet begynner det å bli irriterende å fokusere selv. Uansett så kunne jeg aldri ha byttet til et annet kamera med det første! Jeg synes at det er kjempebra og utrolig brukervennlig, så jeg anbefaler det på mitt sterkeste.

KAROLINE NILSSON

14.07.2012 kl.14:52

Har det kameraet selv og er veldig fornøyd. Hvis du ikke har vært borti noen andre modeller anbefaler jeg kanskje en annen modell siden dette kamera har mye mer funksjoner og slike ting. :)

INGER H.

14.07.2012 kl.14:57

Helene: Sjekket bilder på bloggen din nå, der var det mange fine! Takk for tips!

INGER H.

14.07.2012 kl.15:00

KAROLINE NILSSON: Jeg har brukt 550D en del i det siste, og har faktisk gått medier og kommunikasjon, så noe kan jeg jo fra før av. Og er ute etter å lære, da kan det kanskje være greit med et kamera jeg faktisk kan lære noe av..?

karoline hoff

14.07.2012 kl.15:02

jeg har det kameraet, jeg syns det er utrolig bra, og det er veldig lett å bruke. anbefaler!

Nena

14.07.2012 kl.15:05

Har det selv også. Det er suuupert :D er ganske nybegynner selv så har ikke lært meg så mye enda. Men anbefales :D

Anette ♥

14.07.2012 kl.15:22

Jeg har det ikke - men jeg har Olympus E-450, og jeg er helt utrolig fornøyd med det ♥

Husmortipset

14.07.2012 kl.15:36

Jeg har 600D og er UTROLIG fornøyd. Det er kjempebra!! Go for it :) hehe

SofieSS98

14.07.2012 kl.15:54

Jeg har det kameraet og det er utrolig lett å bruke! Alle instilingene skjønner man, men når du begynner med egene er det litt vanskeligere, selv om det ikke er mye! Du kan lese en andmeldelse om kameraet på bloggen min! ;) Link:

http://sofiess98.blogg.no/1340637782_anbefaling_canon_eos_.html

Bilder til innlegget (link) :

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.updated&ar_id=37435656&published=1

KAROLINE NILSSON

14.07.2012 kl.17:43

Åja, jammen da så :-) Da er dette kamera ganske bra!

Maria A.

15.07.2012 kl.12:03

Hei, jeg har 600D og syns den er super. Syns faktisk at det er fantastisk med vridbar skjerm - mulighet til å ta bilder fra hver posisjon og vinkel. Har en bok om EOS kameraene "Bedre bilder med Canon EOS digitalt speilreflekskamera" Jukka Kolari og Peter Forsgård. Da få du tips om hvilken kamera som kunne passer deg. Og alt fra fotografering, til objektiver, ...

Kan i tillegg anbefale: "KnipseTips - ta bedre turbilder" fra Kristin Folsland Olsen og Randulf Valle. Autoren bor faktisk i Hammerfest. Flotte tips i begge bøkene.

Om ønskelig kan jeg gjerne låne dem til deg.

INGER H.

15.07.2012 kl.13:06

Husmortipset: I did it! ;)

INGER H.

15.07.2012 kl.13:07

Maria A.: Jeg bestemte meg sent i går kveld etter mange tips, og nå er 600D på vei i posten! Takk for supre tips, Maria :D

Mari

14.12.2012 kl.20:58

Dette kameraet er supert:) jeg anbefaler deg veldig og gå på fotokurs(det gjorde jeg) hvis du bor i Osloomerådet, er det et sted som heter scoolo, på biselett. Det er over tre dager, jeg gjorde det i helgen. På fredag var det grunnlegende, på lørdag lærte vi om farger og nattfotografering( det var kjempe gøy ) på søndag lærte vi litt komposisjon og om blitz. Det er ca 6 på kurset så du lærer mye. Prisen er på 1500kr men det verdt det

INGER H.

14.12.2012 kl.20:59

Mari: Oj, det hørtes veldig interessant ut! har meldt meg på et fotokurs her i området, så jeg har allerede lært bittelitt. Gleder meg til å lære enda mer! Lykke til til deg også, og takk for tips :D

Skriv en ny kommentar

INGER H.

INGER H.

32, Oslo

Jeg er født og oppvokst i Lørenskog, og bor nå i Dubai med mannen min. Jeg jobber som flygeleder, reiser så mye jeg klarer, elsker god mat med fine venner og nyter livet! E-post: ingerpluss@hotmail.no Instagram: @inger.trenieh