TILBAKE FRA THAILAND!

Hei folkens! Long time, no see?

Nå er vi endelig/dessverre tilbake fra to uker i eksotiske Thailand. Tenkte å komme med en liten oppsummering av hele ferien nå først, deretter sortere og redigere bilder, og legge ut noen innlegg etter hvert fra de forskjellige stedene vi var og tingene vi gjorde. Artig, artig!

Kort sagt: Vi reiste fra Gardermoen til Phuket via Bangkok med Thai Air. Thai Air = <3. Super service, god beinplass, topp multimedietilbud, mange doer og digg mat. It's a winner! Vi kunne spart noen tusenlapper ved å velge Norwegian, men vettu hva, jeg er glad vi fulgte hjertet og fløy med Thai. Til og med draktene deres var nydelige... Skikkelig thailandske silkekjoler, oppbundet hår, stram sminke og flotte folk med et smil som satt løst. I tillegg var maten skikkelig god. Jeg er jo fan av flymat, så jeg er stort sett fornøyd, men her var både forrett, hovedrett og dessert smakfult, alt av drikke og snacks var complimentary (les: gratis), og til og med kaffen smakte OK! Ingen forsinkelser eller tull på flyplassene, og alt gikk faktisk som smurt (til en forandring).

Vi landet i Phuket ganske tidlig på morningen, så vi hadde hele dagen foran oss. De første tre nettene tilbrakte vi i Patong. Patong. Det er et jo en interessant plass... Ikke helt midt i blinken for oss kanskje, men et fint utgangspunkt og et interessant gatebilde. Herfra reiste vi blant annet til Thailansk stolthet; fornøyelsesparken FantaSea - en interessant og artig opplevelse..! Vi dro også litt nord for Phuket, Khao Lak, for å kjøre ATV, se på apekatter i en hule, ri på elefant og ta en rafting-tur. Vi spiste mat med de lokale, hilste på et par nydelig sminket lady-boys og solte oss på Patong Beach.

Videre reiste vi til Karon, og hadde tre netter på hotell her. Karon var en roligere plass med finere strand, så her fikk vi roet litt ned. Vi spiste god, billig og lokal mat på Red Onion (anbefales), og reiste fra Karon til Phi Phi Islands. Dere veit The Beach, filmen med Leonardo DiCaprio? Den ble jo spilt inn her, på idylliske Maya Bay. Og ja, det er helt nydelig, men akk, så turistifisert. Huff. Etter en dag på Phi Phi Islands reiste vi nordover igjen til Similian Islands. Snorkling, dykking og sightseeing sto på programmet, og her var vi i to dager.

De siste 6 nettene tilbrakte vi i Kata. Kata var enda koseligere enn Karon og Patong, så derfor slo oss vi litt til ro her. Været var fint de første dagene, men de siste dagene øste regnet ned. Derfor bestemte vi oss for å tilbringe mer tid under enn over vann, og tok begge Open Water Diver-sertifikatet. Hurra! Dette har jeg ønsket meg lenge, så det var utrolig kult å få det til. Hadde jo tre "discovery dives" da vi seilte på Jomfruøyene, og ble virkelig bitt av basillen. Deilig å få utfordret seg selv litt, også, for været var ikke bra, sikten var dårlig og strømmene sterke. Så nå er vi godt rustet til framtidens dykkeopplevelser!

Det var kort fortalt alt vi gjorde, og nå er det bare å glede seg til masse, masse bilder!

Tilbake til hverdagen... Sukk. Men det er ikke så ille, det heller.