Norge rundt

HEIM TELL MO(R)

Dagene kryper sakte framover. Not. De forsvinner så fort at jeg ikke klarer å henge med... Nå er det bare 19 dager igjen til vi reiser - nei, FLYTTER til Dubai! Hu hei hvor det plutselig gikk unna....

RAFTING I SJOA!

Før jul bestilte Hege og jeg tur til gutta våre - en helgetur til Sjoa med overnatting, juving og selvfølgelig rafting. Vi kjørte oppover fredag etter jobb, ble innkvartert i en herlig avsideliggen...

HYTTEHELG I HALLINGDAL

Det er ikke lenge siden vi kom hjem fra fantastiske Filippinene (noe jeg skal vise alt for mange bilder fra seinere), men vi fikk allerede mark i stumpen første helg vi var hjemme. Både Marius og j...

ÅL I HALLINGDAL

Noen ganger elsker jeg å forlate mitt elskede Oslo, og det har jeg gjort mye i det siste. Jeg har vært på jentetur i København, på kollegatur med damene fra fjellet til Dub...

HILSEN FRA MO!

Marius og jeg er nordpå og besøker svigers, treffer gode venner og har vært i konfirmasjon hos nevøen vår Johannes. En topp konfirmasjon med taler, dikt, sang og aaalt for mye mat... Er så stappa m...

HAFJELLPÅSKE

Nå er det påskeaften, bakken og Isac Elliot-konsert på G. Gladpåsk!

GOD PÅSKE!

Gurimalla, så deilig med ordentlig hytteferie..! Startet påsken med en herlig helg med noen flotte damer, brettspill, skitur og god mat og drikke. Nå er det høyfjell, langrenn og kvalitetdstid med ...

HYTTETUR

Forrige helg dro Marius og jeg vekk fra storbylivet og innlosjerte oss på mine foreldres hytte påÅl i Hallingdal. Snø, ski, rødvin og brettspill preget tre deilige dager! Ja, også eksamenslesing, d...

UT PÅ TUR!

En liten hilsen fra fjellheimen:Ønsker alle en like fin start på uka!

HIGH END "HYTTETUR"

I Lakselv ble vi kjent med Henrik fra Oslo da han kom til Finnmark for å jobbe som politi. Marius og jeg fikk som dere vet ny jobb på Avinors anlegg i Røyken kommune for litt siden, og guess what? ...

SOLSIDEN

Solsiden i Trondheim i sol med nydelige Bridget er bare HELT innafor! Sprudlevann i glasset og nydelig pizza på Barmuda er også veldig OK...Neida, så. God fredag!

SVIPPTUR TIL SVIGERS

Fra Bodø gikk turen via Fauske og straka vegen til Mo. Vi tokk en lynrask tur innom bestemor Ruth, før vi dro til foreldrene til Marius på hytta deres på Valla. Der fikk vi servert en haug vafler, ...

SELVESTE NARVIK

Kom fram til Narvik i går kveld og inntok en bedre portugisisk middag på Amalia (anbefales på det sterkeste!):Sov godt på Rica, men tradisjon tro hadde vi dårlig tid på morningen og gikk nesten gli...

NORGESTURNÉ

I morgen kjører Marius og jeg sørover! Jeg starter i ny jobb neste uke, så vi tar sikte på å være på plass i Oslo i løpet av helgen. Om det blir fredag, lørdag eller søndag gjenstår å se... Vi har ...

SISTE INNSPURT

I dag kom jeg hjem til Lakselv. Hadde egentlig booket billetter til i morgen tidlig, men klarte ikke være borte fra mannen min ett sekund mer enn jeg måtte og bestilte rett og slett en ny billett f...

5-FLIGHTS-RETUR

Ble en skikkelig Norgesturné, det her! Med landing i blant annet Stokkmarknes på vei til Mo, skal vi på returen være innom Røssvoll, Bodø, Evenes, Tromsø og Alta før vi lander i Lakselv. God tur, ...

BOKJAKT

Jeg har lest ferdig første boka til Jussi, og prøvde i dag å få tak i bok nummer to. To bokhandlere + Obs! = no go... Men frykt ikke, den nye boka til Dan Brown er nå i hus, og lesingen kan fortset...

DAGENS SYSLER

Spist rømmegrøt, leser bok. Intet mer, intet mindre - jæj liker'e!Relax to the max. God søndag!

NYE SKO FRA MO

Shopping er et must når vi er i storbyen, så det ble fort en liten runde på senteret i dag. Cava, hvitvin og øl innkjøpt til i kveld, gaver og stæsj, og mannen min kjøpte nye sko til meg. Rakk til ...

LKL - TOS - SKN - BOO - MQN

Mo i Rana, here we come!Også etter "bare" fire flights, a gitt...

PÅ GJENSYN, HYTTA!

Nå bærer det straks tilbake til Lørenskog. Fine dager i Arendal er over. Det er jo alltid litt trist å dra herfra, men det skal bli deilig å komme til leiligheten til mampap og ta seg en lang, varm...

SØRLANDSIDYLL

Nå er jeg godt innlosjert på hytta på Sørlandet sammen med mamma og pappa og har akkurat vært med å hente båten. I dag skal jeg lese Jo Nesbøs "Politi", drikke Cola og sløve. Dei-lig! Klager ...

GÅRSDAGENS

Det blir så klabert et helt innlegg med masse bilder fra en superherlig gårsdag, men det kommer etter jeg har fått ordnet med de enormt mange bildene jeg knipset. Vil bare melde at konserten var KN...

EVA & THE HEARTMAKER

Sitter på bussen til Alta (som tar nesten fire timer fra Lakselv) for å se på konsert med Eva & the Heartmaker. Sett de en gang før og det var ÅSÅM, satser på like mange gitarsoloer og nydelige vok...

DETTE SKJER!

*I morgen (torsdag)skal vi til Alta på konsert for å se fantastiske Eva& the Heartmaker på City Scene klokken 20:00. Er du i nærheten kan du ikke gå glipp av dette fantastiske bandet. Sjekk ut Face...

HELDIGE (OG TRØTTE) MEG

Trøtt som en dupp, men det gjør ikke noe når man er så heldig å ha Oslo-helg! Skal møte alle de nydelige jentene som var forloverne mine, mor/far/søster, mange flere herlige venner, spise god mat, ...

KOM IGJEN, A'?

Ja, jeg er oppgitt. Litt på grunn av at flyet mitt fra Tromsø til Oslo er kansellert, litt på grunn av at jeg gikk glipp av SAS-frokosten, litt på grunn av at mitt neste fly ikke går før om fire ti...

OSLO, HERE WE COME!

Mully, Dieselen til Marius og reisebur til pusen vår er med som håndbagasje og to store kofferter med klær er sendt. Nå blir det endelig etterlengtet Oslohelg, baby!

BODØ NEXT!

I dag er det Bodø som er byen! Formålet med turen er et jobbmøte som jeg tror blir veldig interessant, og når jeg først er i the Windy City, benytter jeg anledningen til å hilse på blant annet min ...

VENNEKVELD PÅ MO

Her er noen bilder fra vennekveld på Mo med Petter og Mats:Ost, kjeks og vin, håndballkamp (isj-usj-by the way, finalen igår, satt og hadde VONDT i kroppen når jeg så på... Men nå tror jeg jentene ...

MO I RANA

Forrige helg var vi på hjemstedet til Marius (yes, you guessed it: Mo iRana!)for en liten førjulsvisitt slash utveksling av julegaver slash hilse på familie og venner (slash diskutere storflyplasse...

HADE, DA...

UTFORDRINGER

Fortsatt på Mo betyr fortsatt blogging fra mo-bil, og det har jeg ikke heeelt take'en på enda... Anywayz, nå har Marius' bror Tommy også kommet, men uten sin vakre fru Trude. Så dagens innlegg går ...

LITEN OG SØT?

Kanskje litt barnslig, men dette er noe av det jeg digger med Widerøe:

FERDIG

Ferdig med én av tingene vi skal gjøre på Mo, nå er det bare femten ting igjen... Neida. Men det blir en del som skal gjøres når vi er innom både Mo eller Lørenskog, og man har sjeldent alt for mye...

HEIM TEL MO!

Da var vi på plass hos svigers på Mo i Rana. Middagen er spist, resten av julegavene er kjøpt (og snart pakket inn), og om få strakser venter kaffe, kaker og julebrus. Love! Julegata i sentrum er f...

I SISTE LITEN...

...som vanlig. Her er klokken 06:10, flyet går 07:00 og i dag er det ekstra deilig (for ikke å snakke om praktisk) å bo i den lille Finnmarksbygda mi!

WHEN IN RØROS

Har hatt en PERFEKT helg på Røros, med verdens fineste Anette. Vi har sett byen, tatt oss ei litta kartong vin, skravla og ledd til tusen. Quality-time! Vi har sett kirkaog gruva... ...divers...

RANDOM SLOTTSFJELLMØTE

Klikket igjennom bildene på mobilen,og dette dukketopp av meg og en fremmed mann: Smashing matching! Skulle ønske jegskulle på Slottsfjell i år også...

VAKRE LOFOTEN

I fjor sommer var vi en helg i Lofoten, i anledning bryllupet til våre gode venner Bergitte og Anders: Lofoten må være et av de vakreste stedene i Norge, eller hva?
INGER H.

29, Oslo

Jeg er født og oppvokst i Lørenskog, og flyttet akkurat til Oslo med mannen min. Jeg jobber som flygeleder, reiser så mye jeg klarer, elsker god mat med fine venner, studerer pedagogikk og nyter livet! E-post: ingerpluss@hotmail.no Instagram: @ingerpluss